24 June 2009

Golfing Kakis

oleh Chuck

1. Ramlan lah yang ajak aku dan Nor Shah main kat Nilai Springs. Tapi dah fully booked, so kami main kat Danau UKM. Mula-mula ajak Nur Hasan 76, tapi last minute dia pull out. So kami main three ball sahaja. Susah nak menang dengan Nor Shah ni, dia gifted sportman...bukan dia berguru pun, self tought saja. Aku sampai 6 guru dah ajar aku main golf, tapi aku banyak teori sebab baca banyak magazine, last-last aku yang ajar guru...guru pun fed up. Pendek kata Nor Shah bantai kami rapat. Tak apa, lain hari boleh cuba lagi lawan dia.

2. Fouzi, Sudin, Ramlan dan Rahman. Fouzi ada tournament kat KL, so kali ni dia bawak set mai KL. Aku dan Lan memang nak practice kat Monteraz sebab nak prepare untuk tournament ASPUTRA 2009. So kami contact our fellow batch golfers. Rahman, Nor Shah dan Sudin setuju nak main, dan kami genapkan 2 flight dengan menjemput Shuhaizi81. Sudin pederas kereta dari Melaka, subuh-subuh lagi sampai berasap kereta (kena panggil Bomba Towering Inferno) dan Rahman save kan dia. Dalam gambar ni Rahman tengah telefon workshop.


3. Ini..lepas game kami awal-awal dah telefon our friends yang ada dekat Sungai Buloh suruh join kita pukul 2 petang. Yusof Sohor datang all the way dari Ampang untuk berposing dengan kita dekat hole 9. Kami dah kepenatan sebab hampir semua main teruk, tak biasa dengan tight course macam Monterrez, tapi jadi ceria balik bila nampak Yusof Sohor datang ke Green 9. Aku biasa jumpa Yusof Sohor sebab dulu office kami sama-sama di Phileo Damansara PJ. Seronok dapat bersembang cerita lama dan baru. Makan Nor Shah kena bayar sebab sekali lagi dia bantai pool kami.

4. Sampai ke club house, Hussin Masrin pulak datang...jadi lagi havoc. Orang semua dok jeling meja kami, bising macam dulu-dulu jugak. Lantak lah, bukan kita makan free, bayar apa... Hussin tinggal di Sungai Buluh dekat dengan club ni. Tentang golf ni, selalunya kalau orang kalah order makan, mesti berlebih-lebih punya sampai yang menang takut tengok. Dalam kes ni sampai Lan pulak yang kena tambah duit sebab pool kami tak larat cover. Takpa lah Lan boss besar. Touched jugak aku...we might be living different lives, doing different things, tapi kami masih boleh melawak macam 30 tahun dulu. Lama dah tuu..


5. This is my regular golfing kakis up north. Since in Royal Putra Club we can play 6 balls a flight (pelik ni), aku ajak Fouzi Ali join kaki-kaki aku. Fouzi is a good player and a gentleman golfer. He started playing later than me. Aku kasi dia satu ' weighted club' suruh dia hayun tiap-tiap hari back in the 90's. Now he is a better player than me playing to a 12 handicap. Walaupun dia tak tahu, sekarang, banyak kali aku notice dia pull back bila lawan dengan aku (missed green, pulled putt and all that stuff), so as not to embarass me too much. Friends are like that, careful with their words and actions. Of course, Saidin Osman is not as fast as he is 30 years ago, so its natural he choose a slower sport. We know him as a footbal star, tapi I can beat him anytime in golf. Good for the ego you know....Tabut is a professional touring pro, one of the 2 pros sponsored by my company, Fouzi's unofficial teacher also. Fairus Hezril is a lawyer, Dato' Azmi Khalid's nephew.

1 comment:

Azizi Ahmad Termizi: said...

Chuck

Aku cuba juga main golf. Pi driving range a few times..set pun ada pakchik bagi. Tapi tak melekat.

Bini aku (mem besar) punya la lega aku give up golf, siap nak buat khenduri doa selamat!

lagu-lagu top 1974-78