30 June 2009

PERTEMUAN SELEPAS 31 TAHUN

Bah 2 - Pertemuan Dengan Wahab


Hari ini 30 Jun ialah hari jadi pertama anak aku yang bongsu Ghazi Muhammad. Tidak ada apa celebration untuknya. Jam 1.17 tgh Abd Wahab Zaini telefon aku tetapi aku tertinggal h-phone aku dan setengah jam kemudian aku call dia balik.


Jam 4.13 petang kami bertemu selepas 31 tahun berpisah. Macam biasa aku akan peluk cium bila jumpa kawan lama. Wahab masih pakai rambut fesyen lama, tak banyak berubah dia. Kami terpaksa berhenti borak kat kedai mamak sampai 6.30 petang sahaja kerana masing-masing kena ambil anak dan solat Asar.

Wahab Zaini tinggal di JB sejak 1985, dan aku pun boleh dikatakan tinggal di JB pada 1988 tetapi selalu on and off diperantauan. Hanya pada 1996 baru boleh dikatakan aku kekal sikit tinggal kat JB. Tapi dalam masa 13 tahun itu takkan tak jumpa ya, JB tu bukanlah besor sangat macam KL.


Kami pun tinggal tidak sampai 20KM tetapi setelah 31 tahun baru dapat berjumpa. Inilah yang dikatakan dunia. Nak kata pelik tak juga pelik tapi pelik.


dino%20and%20wahab.jpg


dari tambak johor

7 comments:

Azizi Ahmad Termizi: said...

Dino dan Wahab - kedua-duanya class mates aku di 4SC2 dan 5SC2 dahulu. Selamat bertemu kembali.

mzauri said...

Dino & Wahab
Dari air muka hangpa berdua, terasa telah terubat rindu yang menghantui selama lebih dari 30 tahun... Aku masih bersabar menanti giliran ku yang entah kan kesampaian atau tidak, wallahualam...

Dino said...

Aku ni jenih bila jumpa kawan lama mesti peluk cium. Nanti kalau aku datang reunion korang kena pegang aku. Man lah tahu kot-kot aku pelok dan cium Illa, Fujie, Fizah, kamsiah, dll.
Benda-benda ni kadangkala bukannya tak sengaja.

Dino said...

Zauri,
Insya'Allah dapat.
Kira nawaitu tu bersih suci kerana ukwah muslimim dah kira jumpa tu walau pun tidak secara fizikalnya. Ada pahalanya juga.
wassalam

kamsiah said...

alhamdulillah dino hang dah sihat dan boleh tulis byk cerita.seronok bila member semua gembira bertemu kwn2 lama. hg jgn buat mcm tu nanti kami semua tak boleh pulak pi reunion .......

mzauri said...

Dino & Kamsiah
Seronok seronok jugak tapi emosi kena kawal...

Wak Dogol said...

Wak ada 1 cerita
Kisah 3 ... dgn ego masing2:
Yg ke1-Mata.
Mata cakap aku bolih melihat semua benda jauh dan dekat,maka aku lebih hebat

Yg ke2-Telinga.
Telinga cakap aku bolih mendengar semua,maka aku lebih hebat

Yg ke3-Hidung.
Hidung cakap aku bolih cium bermacam macam bau,maka aku lebih hebat

Maka lubang tempat keluarnya segala najis secara senyap2 tutup. Hari 1-ketiga tiga ...semua ok,hari 2-masih bertahan,hari 3-masing2 dah tak dapat tahan,mata merah,hidung mula tak dapat cium bau,telinga dah tak berapa dengar sehingga mata dah kabur,hidung tersumbat,telinga dah pekak disebabkan lubang "bawah" ditutup.Bila lubang "bawa" buka balik,masing2 dah balik kenikmatan yang diberi pada Allah.

Hikmahnya: FIKIR2 LAH SENDIRI.

lagu-lagu top 1974-78