25 June 2009

TRIP to KANGAQ PERLIH

oleh Hussin Masrin

Aku kalau dalam bab menulis ni…HANCUS! Tapi gagahkan juga "story", untuk kongsi dengan kawan2..bahasa sempoi.

Pada 24hb Jun 2009@Rabu yang lepas, aku & Tn Syaikh Azli ( malam tu dia tidoq kat "Flat" aku) telah bersepakat uuntuk pegi ke Kangaq,Perlih konon nak jumpa kawan2 kita di sana sebab kami memang suka nak jumpa kawan2 sekolah. Lebih kurang jam 10.30am, kami pun bertolak menuju ke Perlih...bersemangat tu! Lagi pun, aku kena sacrifice untuk kawan2 kita yang asyik dok cerita pasai Asrama Pengakap, Padang Katong…nak bagi confirmation keadaan sebenar ...tak main la Google2, "agen" etc

Lebih kurang pukul 12pm, kami sampai ( F1 driving) di Klinik Azhar & Rakan2, Kerpan untuk misi jumpa Dr Kushairi…hampa, klinik habaq baru cabut pi Klinik Kodiang. Sampai Kodiang, lebih kurang pukul 1230pm, Azli register jadi "pesakit" sebab dia ada selsema sikit. Aku pun sms Dr Kushairi, saja nak pekena dia "Salam Dr..Ini Hussin,hang kat mana,klinik ka? Aku sakit ni...ada ubat... ka...? Kalau ada, aku nak pi klinik hang.." , so tiba masa, kami dipanggil masuk..Dr bersalaman dgn Azli & tenung Azli lama2 sebab tak berapa kenal kut & 'impossible" & aku duduk jauh2 di sudut, buat2 tak kenai..tapi bila Dr nampak muka aku..terus peluk aku & lepas tu baru peluk Azli. Dr betul2 terkejut "beruk" ( eeh..ada ke bahasa ni ) & was still in a shock. Bukan main hingaq lagi dalam klinik tapi aku & Azli cepat2 keluar, nanti takut patient kat luar fikir " Apa depa buat dalam bilik ni? " & tunggu sampai Dr selesai kerja..lebih kurang 1.15pm. Kami pegi lunch, pegi Asrama Pengakap & SMSPs ( siap masuk dalam )...gambar?.., mesti ada!

Kawan2 ku...tatap la puas2 gambar Asrama Pengakap & SMSPs masa kini.

1- Asrama kita dulu dah jadi "Tempat tinggal Jin & Mat Jarum".

Asrama Pengakap terkini

2- SMSPs dah banyak berubah tapi aku nostalgia Volleyball Court tu.

Volleyball court

Clockwise:-Dewan Sri Pulai, Dewan Makan, Volleyball court, Tennis Court, Asrama Putera, Padang

Lepas tu balik ke Klinik Dr & kita pun salam2 & blah ke SMK Syed Alwi, pegi jumpa Cikgu Saayah ( Cikgu Geography kita dulu tu ). Ingatkan Cikgu tak kenal aku lagi, Cikgu senyum & gelak2 tengok aku, Cikgu memang kenal aku lagi ( ada lucu punya cerita tapi aku malu nak habaq, Azli tau ). Masuk bilik guru, maka sesi "sembang" mula walaupun pada ketika itu Cikgu sibuk...Azli memang dah biasa dengan Cikgu..Cikgu kata "Hang tak berubah sangat no Hussin, dulu cute...la ni masih handsome lagi tapi hang jangan perasan no..". Gambar Cikgu Saayah as shown below.

Cikgu Sa'ayah


Anyway, lepas selesai "persidangan" dengan Cikgu, kita pun blah pegi jumpa Rahim@Ron... dan kebiasaannya salam & peluk. Lagi satu sessi "sembang". Habis sessi tu, kita pun blah balik lebih kurang pukul 6pm, tak sempat jumpa yang lain, mungkin lain kali...

On the way, pegi Alor Setaq.. destinasi Kelab Darul Aman, jumpa Tuan Pengarah Fauzi Ali yang tengah main golf. Ini orang tak jemu2 main golf=Game of lazy folks.. Golfers, jangan marah..! Jenuh juga nak cari Kelab ni, kita sampai duduk kat coffee house, makan2 & minum2 lepas tu blah pegi ke rumah Fauzi.

Aiyoo.. satu lagi sesi "sembang" sampai la ke pukul 1045 mlm. Blah dari rumah Tuan Pengarah balik Penang...sampai Penang 12.15am.

Banyak yang aku tak dapat nak "story" kat sini sebab nanti kawan2 boring...bila jumpa nanti, kita cerita lagi panjang no......

Azli jual ubat kat Dr Khushairi


3 comments:

acanov said...

Sin,
Asal usul GOLF tu dari accronym "Gentlemen Only, Ladies Forbidden" atau "Guys Only Ladies Forbidden"...

Ada jugak org kata "Golongan Orang Lupo Famili"

Hang kata "Game Of Lazy Folks"

Memandai saja kau ni..!

Azizi Ahmad Termizi: said...

Sin

Sedih aku tengok Asrama Pengakap. Nasib baiklah arwah bapak aku ada tangkap gambar asrama tu pada tahun 1974. Boleh la tengok untuk kenang kenangan...

MAK TEH said...

salam Syawal warga smsp..rasa2 macam kenai la dr khushairi tu,graduate dow med col,karachi ka?mak teh pun,belajaq kat sms jugak,sat saja,mak teh ni budak derma yg you kata sombong tu.nama2 yg mention kat sini ada yg serupa kenai..ingat2 lupa

lagu-lagu top 1974-78